Review Penggunaan Nera Plant Plant Booster untuk Pokok Padi

by - September 13, 2019

Kita sedia maklum bahawa penggunaan baja semasa penanaman padi adalah rutin penjagaan yang wajib diberikan kepada pokok padi. Selain itu, semburan racun perlu juga diberikan untuk mengelakkan daripada tanaman diserang serangga perosak atau penyakit. Ini adalah antara usaha yang dilakukan oleh para petani untuk menjaga tanaman padi mereka bagi mendapatkan hasil tuaian yang lumayan. 

NAMUN, bukan semua orang tahu bahawa ada tambahan kaedah lain yang boleh digunakan untuk membantu meningkatkan hasil tanaman padi mereka iaitu dengan menggunakan Penggalak Tanaman atau selalu disebut sebagai Plant Booster. 

Tahukah anda, plant booster juga sangat sesuai untuk tanaman padi? 

Kami di Edina Farm telah mengeluarkan produk plant booster iaitu Nera Plant Booster dengan campuran bahan-bahan organik yang sesuai untuk semua jenis tanaman termasuklah padi.

Ketahui 5 Fakta tentang Plant Booster di SINI.



Gambar-gambar di bawah, adalah review daripada pengguna Nera Plant Booster di Machang, Kelantan yang telah menggunakan NPB untuk sawah padi beliau.

Keluasan sawah padi tersebut ialah 3.5 ekar. Pada musim menuai yang lepas, beliau masih belum menggunakan Nera Plant Booster. Hasil tuaian ialah sebanyak 5 tan. 

Pada musim ini, beliau mula menggunakan Nera Plant Booster lebih kurang sebulan yang lepas. Hasil daripada pemerhatian beliau, pertumbuhan anak padi kelihatan begitu memberangsangkan. dan anak padi begitu banyak sekali. 





Berdasarkan kepada pengalaman beliau sebagai pesawah, mungkin akan ada peningkatan hasil tuaian untuk musim ini. Kita nantikan perkembangannya sehingga padi ini dituai. 




Sekiranya anda ingin menggunakan Nera Plant Booster untuk tanaman padi anda, ia adalah amat digalakkan. 


Nera Plant Booster dapat membantu:

  • Meningkatkan hasil tanaman sehingga 40%
  • Meningkatkan daya tahan tanaman 
  • Meningkatkan mutu dan kualiti tanaman
  • Mempercepatkan pertumbuhan tanaman
  • Membantu tanaman menyerap nutrien baja dengan lebih baik


Untuk maklumat lanjut dan/atau pembelian, anda boleh hubungi di  Whatsapp atau dapatkan secara online di Shopee dan Lazada.

You May Also Like

0 Comment