'Baru Spray Sekali Terus Berbunga!'

by - September 27, 2019

Tanam pokok bunga jenis berbunga, tapi malangnya daun saja yang lebat menghiasi pokok, tapi bunganya tiada. Mana bunganya? Kenapa hanya daun yang banyak? Kuranglah seri pokok tanpa bunganya. Inilah antara dilema dialami oleh kebanyakan peminat pokok bunga. 

Medium penanaman dah sesuai. Siraman dah diberikan dengan betul. Pencahayaan pun dah dijaga dengan baik. Baja pun dah letak. Tapi kenapa masih belum berbunga? Jika berbunga pun, sikit sangat bunganya. 

Situasi begini juga di alami oleh seorang pelanggan kami, yang pokok bunganya tidak berbunga walaupun telah diletakkan baja. Kami nak kongsikan dengan anda, maklumbalas yang kami terima daripada beliau setelah menggunakan Nera Plant Booster.




Terbaik. Baru spray sekali sahaja. 2 pokok telah berbunga. 

2 bulan sebelum ini, beliau telah berikan baja jenis biji untuk pokok bunganya. Tapi, dalam tempoh 2 bulan tersebut, pokok masih belum mengeluarkan bunga. Lepas spray Nera Plant Booster sekali sahaja, 2 pokok dah berbunga. Beliau masih menunggu lagi 2 pokok berbunga. Kami sama-sama tunggu!



 Kami dapat gambarkan bagaimana perasaan teruja pelanggan kami bila melihat pokok orkid-nya ini telah berbunga. Cantik sekali!







Kenapa bila spray plant booster, walaupun baru sekali sahaja, pokok terus mengeluarkan bunga? Baja biji yang telah 2 bulan diberikan itu, tak bagus dan tak berkesan ke?

Ini mungkin menjadi persoalan, kan?


Sebenarnya bukan baja itu yang tidak berkesan. Perlu ditekankan di sini, penggunaan baja mesti juga diberikan kepada pokok walaupun kita dah gunakan plant booster, kerana plant booster bukan baja. Plant Booster ialah penggalak tanaman. 


Secara ringkasnya, penggunaan plant booster membantu pokok menyerap semua nutrien baja. Apabila pokok telah mendapat 100% nutrien baja, barulah pokok dapat berbunga dan berbuah (untuk pokok jenis berbuah). Itulah yang berlaku pada pokok bunga pelanggan kami ini. Jika baja sahaja diletakkan, ia mengambil masa yang lebih lama untuk berbunga, kerana kadar penyerapan nutrien baja lebih lambat tanpa penggunaan plant booster. 


Jika pokok bunga anda juga mengalami keadaan seperti ini, anda sangat digalakkan menggunakan Nera Plant Booster untuk membantu mempercepatkannya berbunga. Untuk hasil yang lebih baik, anda gunakan baja khusus untuk pokok berbunga. 


Untuk maklumat lanjut atau pembelian Nera Plant Booster, anda boleh hubungi kami DI SINI atau terus ke:

You May Also Like

1 Comment